Sidor

fredag 14 februari 2020

Är i Ouzoud för att se de vackra vattenfallen (Marocko)


När vi lämnat Agadir, så åkte vi till Taroudant.
Där blev jag sjuk igen, samma procedur som förra året. Som tur var visste jag vilken antibiotika jag skulle köpa. Peter o jag äter ju ungefär samma mat, ändå blir bara jag sjuk, aldrig någon annanstans än här i Marocko. Så det är något som inte min mage gillar i detta land, tråkigt.
Så vi stannade i Taroudant i 6 dgr, tills jag blev frisk igen. Sen åkte vi över bergen till Marrakech. En vacker tur med snö på bergsidorna. Stannade där i 2 dgr. Besökte Palace Bahia, men har men sett Alhambra i Spanien, så var det här ingenting.
Så igår åkte vi 15 mil österut till Ouzoud, där de vackra vattenfallen är. Finns fina promenadvägar på båda sidorna av vattenfallen.
Så nedan kommer lite blandade foto från vår väg hit.

Ställplats i Ouzoud: Camping Amalou. Liten o mysig. 50 DAM/natt (50 sek), el 30 DAM. Tömning, vatten, toalett och dusch(tror mot betalning).
Koodinater: N 32.013547, W 6.717674







3 kommentarer:

Freedomtravel sa...

Tråkigt att du blev sjuk! Det höga vattenfallet ser läckert ut!

Arne och Coosje sa...

Fina bilder och trevligt med apan i förgrunden! Skönt att du återhämtade dig från sjukdomen.

Andrea sa...

Hi, hoppas att du mar bra nu igen. Vi önskar att det var bara en enda gang och att det inte komma tillbaka på denna resa. Var tråkig och konstig att det är bara du som blev sjuk. Har det så bra, vi tänka på er. Kram Andrea och Richard