Sidor

söndag 27 januari 2019

Magsjuka och lite av gatulivet i Agadir (Marocko)


Nu har vi inte skrivit något på över en vecka. Beror på min (Marie) magsjuka.
Peters bror och svägerska kom hit med flyg på lördag den 19/2. Vi gick ut och åt på kvällen, sen på natten var det fullfart på magsjukan. Det visade sig inte vara någon vanlig magsjuka, dvs väl man fått ut allt så är det ganska ok igen.
Efter 1 dag så fick vi lite Dimor av ett par på campingen, hjälpte ingenting. Så Peter till Apoteket och köpte antibiotika och en medicin till. Det hjälpte heller ingenting. Så det var bara att ringa SOS Danmark. De sa att jag skulle till läkare direkt. Där fick jag en starkare antibiotika och 3 andra mediciner. Som tur var spydde jag inte, utan allt kom bakvägen. I o med att jag inte spydde så kunde jag ta medicin, annars hade läkaren lagt in mig.
Idag är sista dagen med medicinen och jag känner mig inte helt återställd ännu.
Detta var den värsta magsjuka jag upplevt. Att under 5 dgr ha sådana konstanta magkramper dygnet runt, det var jobbigt, inget mer sådant, tack!
Så himla tråkigt att det blev så här nu när Peters bror o svägerska är här.
Men de har varit runt och kollat på det mesta i Agadir. Imorgon åker de till Marrakech. Tyvärr så klarar jag inte det, får bli vid ett annat tillfälle.
Idag var vi ute kollade lite på gatulivet i Agadir, finns mycket att se!



Inga kommentarer: